Loy Krathong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu Loy Krathong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu

Loy Krathong

Blijf op de hoogte en volg Larissa

27 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal,

Hier weer even een reisverslag, zodat jullie up-to-date blijven, haha! 24 - 26 november was het Loy Krathong, een feest in Thailand. Het is het lichtjesfeest in Thailand. 3 dagen lang worden er Krathongs op het water gelegd; een Krahtong is gemaakt van bananenbladeren, bloemen, wierrook en kaarsjes. Loy betekent 'floating' en een krathong is dus het 'object'. Daar komt de naam van het feest dus ook vandaan. Dit jaar was het voor het eerst dat er maar op 1 avond de lampionnen (Kum loys?!) de lucht in mogen - dit vanwege nieuwe regels wetgeving, maar ook het aantal vluchten dat geannuleerd moeten worden. Dinsdagavond was de openingsceremonie en parade, hier ben ik naartoe gegaan. De parade was met muziek, thaise dans en verlichte wagens (net zoiets als de carnavals optocht in Nederland, denk ik? :p).
Woensdag zijn wij met het gezin en de Nederlandse buren naar Hollanda Montri gegaan - hier slapen mama, Andre, Serena en ik ook over een paar weken! Dit is opgericht door een Nederlandse man (Lucas) en zijn vrouw (Am). Beiden spreken (goed) Nederlands - hun voertaal thuis is ook Nederlands.
Het bleek dat de lampionnen pas om 9 uur de lucht in mochten. Renske, Diederik en de kids bleven natuurlijk niet tot zo laat daar, aangezien de kinderen op tijd in bed moesten liggen.
Ik ben daar alleen gebleven, omdat ik uiteraard de lampionnen wel de lucht in wilde zien gaan! Dit was daarvoor de beste plek :).
Ik heb ervan genoten, het was een prachtig gezicht - foto's volgen nog!
Toen moest ik naar huis met de Tuktuk. Uiteindelijk eentje gevonden die mij voor een schappelijke prijs naar huis wilde brengen, volgens Renske leek hij wel dronken, maar ik ben er in ieder geval gekomen (zonder ongelukken :)).

Afgelopen dinsdag hadden wij een field trip naar Measa elephant Camp. Hier hebben wij de olifanten zien badderen, olifanten gevoerd, een baby olifantje gezien (SUPER schattig!) en een show. In de show zie je de olifanten voetballen, schilderen, een massage geven e.d. (ik vind dit best wel zielig, het is natuurlijk niet natuurlijk olifanten gedrag). Verder wel een hele leuke, maar ook vermoeiende dag gehad!

Tot de volgende keer maar weer!

xxx Larissa

  • 27 November 2015 - 17:12

    Karin:

    Leuk om mee te maken en precies op André zijn verjaardag

  • 29 November 2015 - 16:36

    Monique:

    Hoi Larissa,

    Vandaag voor het eerst je reisverslagen gezocht en gelezen.
    Wat maak jij een hoop nieuwe dingen mee.
    Leven in een ander land, nieuwe mensen en afdingen!
    Geweldig zo jij er mee omgaat.
    Ik lees nog graag mee dus ga door met je verslagen schrijven.
    Geniet nog van de laatste weken daar.

    Groetjes, Monique
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5720

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 29 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: