Oeps, alweer een maand later! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu Oeps, alweer een maand later! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu

Oeps, alweer een maand later!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

17 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve Allemaal,

Ondertussen is het alweer 17 oktober, dat betekent dat we alweer ruim een maand verder zijn na het vorige reisverslag. Again 'tijd voor een update'. De tijd gaat echt veel te snel, dagen vliegen voorbij. Ik zal vanavond nu proberen mijn reisverslagen duidelijker in te delen (met kopjes), waardoor het hopelijk voor jullie makkelijker leesbaar is.
Ik moet nu heel hard nadenken wat ik allemaal heb gedaan sinds het laatste reisverslag.

VAKANTIEEEEEE!:
Goed, laten we maar bij het begin beginnen. Sinds gisteren heb ik een weekje vakantie :). Dat houdt in: Geen school (stage) en dus tijd om even te ontspannen. Aanstaande maandag ga ik naar Pai (een bergdorpje op 3,5 uur reistijd vanaf Chiang Mai). Ik ga hier alleen naartoe met een minivan (een busje). Pai schijnt heel erg mooi te zijn en er zijn veel backpackers. Er is genoeg te beleven in Pai, als ik de websites mag geloven. Dinsdag ga ik naar een olifantenkamp, ik ga daar olifant rijden, met olifanten badderen en bamboo rafting (of ik alleen op de olifant ga of de olifant deel met een onbekende is nog niet zeker). Er worden foto's en video's gemaakt die ik achteraf mee krijg (ook zal ik vragen of iemand foto's met mijn telefoon wil maken!). In Pai wil ik ook naar de watervallen, hot springs en Pai Canyon (je kunt het googlen als je een beeld erbij wilt hebben of wachten tot ik de foto's hierop plaats!).
Ik ga vier dagen naar Pai (maandag 19 oktober tot en met donderdag 22 oktober); Genoeg te doen, genoeg te zien dus ;).
Vanavond wil ik naar de night safari (dat is hier dichtbij) gaan. Daar kan je ook dieren voeren en shows bekijken!

Thaise winters:
Afgelopen week was het twee dagen KOUD voor thaise begrippen. Normaal gesproken zijn de temperaturen hier zo'n 32 graden en deze twee dagen was het 22 graden... (10 graden kouder dus, waardoor het gelijk lange broeken-tijd is). Ik heb maar gelijk een dikke trui, een dik vest en een nieuwe lange (spijker)broek gekocht. Zo kom ik de thaise winters + koude nachten in Pai in ieder geval door!

Doi Suthep & Chiang Mai Zoo:
Ik ben een aantal weken geleden (op een vrije maandag) naar Doi Suthep en Chiang Mai Zoo geweest. Doi Suthep is een grote tempel op een berg (midden in de bergen) met uitzicht op Chiang Mai. Ik wist niet goed hoe ik erheen moest gaan, maar wist dat er een rode song tao (taxibus) zou komen. Op het moment dat ik uit de gele song tao was gestapt, van plan ergens heen te lopen, vroeg een rode song tao taxi chauffeur aan mij waar ik heen wilde. Waarop ik antwoordde dat ik naar Doi Suthep wilde. Hij gaf een belachelijk hoge prijs, maar ik wist dat het goedkoper zou kunnen! Uiteindelijk heeft hij me afgezet bij een plek waar er song tao's naar Doi Suthep rijden voor een schappelijke prijs! Jeeej, ook dat is me weer gelukt!
Op de terugweg ben ik afgezet bij Chiang Mai Zoo. Dit is een dierentuin waar ze een reuzenpanda hebben (dat zijn er maar weinig in Europa/de wereld!). Ik ging met een busje door het park. Bij bepaalde stations kon je uitstappen en dan weer met de volgende bus mee. Ik heb een olifant gevoerd (vanuit de bus), ik heb dus de reuzenpanda gezien, waar ik tevens ook mee op de foto sta, koala's en toen begon het KEIHARD te regenen. Ik had geen zin meer om nog verder door het park te lopen, dus heb besloten om met de bus naar de uitgang te gaan. Hier ben ik overgestapt op een rode song tao naar de stad, waar het droog was toen ik er aan kwam, gelukkig!

De (horn)beetles...
Tsja, waar moet ik beginnen. De maand van de beetles is aangebroken. Er worden beetles verkocht om mee te vechten, hier in Thailand is dat dus gewoon een sport (overigens word hier veel aan 'gokken'' gedaan door middel van loterijen en dus ook de beetles). Thijs en Lieke mochten allebei een hornbeetle uitzoeken. Dus, al met al waren hier 5 beetles in huis (die zo nu en dan ook los rondliepen). JAK! Achjaa, 'alles went behalve een vent', nietwaar ;). Het los rondlopen vond ik nog niet zo erg, zolang ze maar bij mij uit de buurt bleven, haha!

Chiang Mai Night Safari
Tot slot, ik ben vanavond naar de Night Safari geweest. De night safari is hier echt een toeristische trekpleister en daardoor ook érg duur. Maar het was zeer zeker de moeite waard! Je kunt hier dieren voeren, genieten van een dans optreden, een mooie licht/muziek fonteinen show en dieren die hun prooi gaan vangen! 's nachts zijn deze prachtige beesten toch meer actief dan overdag wat erg gaaf is. Zelfs een beer die op commando gaat staan (met een beetje hulp van het 'publiek').

Nu vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag! Foto's zal ik later plaatsen :)!

Fijne avond en tot het volgende reisverslag maar weer!

P.s. Als er typfouten in staan, mijn excuses (ik heb mijn bril niet op, dus kan het niet goed lezen...)

  • 17 Oktober 2015 - 20:41

    Karin:

    Eindelijk weer een verslag! Wel koud hoor 22 graden

  • 18 Oktober 2015 - 08:49

    Serena:

    Hee zussie,

    Leuk weer een reisverslag van je te lezen, die moet je vaker schrijven ;).
    Fijn dat je er zo van geniet en er lekker op uit gaat :)!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 5710

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 29 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: