First week Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu First week Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Larissa Rutten - WaarBenJij.nu

First week Chiang Mai

Door: Larissa van Rutten

Blijf op de hoogte en volg Larissa

13 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve Allemaal!

Mijn bijna eerste week (nog 2 nachtjes slapen) in Chiang Mai zit er alweer op. Zoveel nieuwe indrukken, leuke dingen gedaan en gezien, maar natuurlijk ook minder leuke dingen meegemaakt. Zaterdag toen ik net van het vliegveld af werd gehaald, zijn we naar een kinderfeestje geweest. Ondanks het feit dat ik erg moe was, leek het mij verstandig om mee te gaan, zodat ik niet gelijk in slaap zou vallen. Zondag zijn wij naar een zwembad (zoutwater zwembad) geweest en dinsdagavond ben ik voor het eerst écht de stad in geweest. Ik ben naar de Night Bazar geweest (samen met mijn 'pleegmoeder' Renske). Het was erg gezellig, we hebben nog wat gedronken bij de Boy Bleus bar (waar er live muziek was, ook dit was leuk om mee te maken). Gisteren (woensdag 12 augustus) was het Queens birthday en Mother's day. In Thailand zijn de koning en koningin heilig, je mag dus ook nooit iets slechts over hen zeggen. De koning word gezien als de moeder van iedereen, waardoor het dus ook moederdag was. Veel mensen gaan dan in het blauw gekleed en op de fiets (geen idee waarom). Mijn eerste Thaise woordjes heb ik ook al geleerd (maar het blijft een lastige taal). Voor degene die het leuk vinden, zal ik het jullie ook leren (het schrijven laat ik aan de Thai over). Hier komt het: Sawadikah (als je een vrouw bent) en Sawadikrab (als je een man bent), het betekent zoiets als: Hallo/Goedendag of iets in die trant. Dan het volgende woordje: Con me, dat betekent moeder/mama. Om even terug te komen op Queens birthday, vanwege het feit dat de koningin zo belangrijk is in Thailand, was dit voor iedereen een vrije dag (nouja, bijna iedereen dan, in de fabrieken waren er gewoon mensen aan het werk...). Ik had me voorgenomen om lekker uit te slapen (dit was gelukt!) en daarna lekker erop uit te gaan, even geen kinderen om me heen ;). Ik werd gebracht naar een tempel (Wat phra singh) in het vierkant (het middelpunt van Chiang Mai). Iedereen moest zijn schoenen uitdoen voordat je de tempel in mocht en moest 20 baht betalen (tsja, het is toch een toeristisch attractie). Even voor jullie beeldvorming: 20 baht is zo ongeveer €0,50. Ik heb mijn ogen uitgekeken en stond versteld van het vele toerisme in Thailand. (En ja, dit waren ook veel Nederlanders). Toen ik de tempel uit kwam en even nog stond te kijken, kwam er een vrouwtje naar me toe, die een heel gesprek met me aanknoopte. Ze gaf aan dat ik écht naar een bepaald deel van de stad moest gaan, waar ik naar allerlei fabrieken kon gaan waar er allerlei handmade spulletjes werden gemaakt. Dit leek mij wel leuk om te doen, dus na een goede afspraak gemaakt te hebben: 150 baht voor een tuktuk die mij overal heen bracht en ook weer afzette op dezelfde plek, leek mij best oké. Terug zou ik gaan met de Song Tao (dat is eigenlijk de bus in Thailand). Ik wist dat ik een gele Song tao moest nemen naar huis, ik had het adres gekregen, zodat ik wist wat ik tegen de chauffeurs kon zeggen. Echter niemand kende de plek waar ik naartoe moest, hopeloos ben ik maar op een bankje gaan zitten, moe als ik was. Uiteindelijk kwam er een gele song tao die stopte, ik besloot er toch maar heen te lopen, en jahoor zij wist waar het was. Ik stapte opgelucht in de 'bus' ervanuitgaande dat zij mij zou waarschuwen als ik er was. Dat deed ze ook, maar wel op de verkeerde plek (ze wist dus schijnbaar niet waar het was...) Het voordeel was: Ik heb nog een soort neushoorns (wat volgens Renske nooit neushoorns konden zijn, dat moesten waterbuffels zijn; voor mijn gevoel zijn het nog steeds neushoorns :p) gezien! Ik kon haar gelukkig vertellen dat het bij de night safari road was en dat wist ze wel te vinden :). 1,5 uur later was ik thuis aangekomen! Morgen nog een dagje school en dan weekend, lekker uitrusten en de stad verkennen!

  • 13 Augustus 2015 - 12:18

    Iris:

    Klinkt super leuk, maar ook vermoeiend! Haha heerlijk al die cultuur verschillen. Ik verwacht wel dat jij ons na jouw studiereis een beetje Thais kan leren ;]. Leuk verslag.
    xxIris

  • 13 Augustus 2015 - 12:49

    Serena:

    Hee Lissy,

    Leuk om te lezen dat je er op uit gaat :)! Blijf dat vooral doen, dan wordt jij straks mijn privégids, hihi ;)! Wat een geld (50 cent), een schande :p!! Gelukkig ben je weer veilig thuisgekomen.. uiteindelijk dan! Ach ja je moet maar zo denken, straks begin jij ook een beetje de weg te kennen, dan leg je het gewoon uit aan de chauffeur :).

    Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.
    xxx

  • 13 Augustus 2015 - 13:53

    Karin:

    Leuk om te lezen, hoop dat je heel veel gaat meemaken en straks een goede gids voor ons kan zijn

  • 15 Augustus 2015 - 13:33

    Oma Boersma:

    Larissa. Wij hebben je reisverslag gelezen. Zorg voor een platte grond en een geschreven adres. Wij wachten op nog meer spannende verhalen. Wij wensen je veel succes.
    Veel liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5716

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 29 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: